Wednesday 10 January 2018

BAYAR HUTANG KERETA DENGAN AMBANK MELALUI MAYBANK2U

Saya rasa semua orang menghadapi masalah yang serupa iaitu "keliatan" membayar hutang pinjaman kereta. Bukan malas apa, kita bekerja di waktu pejabat. Bank juga dibuka ketika waktu pejabat. Takkan kita nak keluar dari pejabat pada waktu bekerja pula kan? Nak keluar sewaktu rehat makan tengahari pula, kita akan menghadapi kesesakan lalu-lintas, beratur panjanglah. Semua tu buat kerja kita jadi bertangguh. Jangan risau, saya telah lama membayar kereta secara atas talian. Kini saya nak kongsikan cara-cara yang betul dan mudah untuk kegunaan semua. Senang saja ye. Cara-caranya, lihat panduan berlangkah tersebut :

Login kepada www.maybank2u.com.my

LANGKAH 1 : PILIH TRANSFER




LANGKAH 2 : PILIH NEW INTERBANK FUND TRANSFER

LANGKAH 3 : PILIH BANK MANA KORANG NAK TRANSFER DUIT PEMBAYARAN KERETA




LANGKAH 4 : ISI BORANG MACAM SAYA ISI TU. MODE OF TRANSFER IALAH INTERBANK GIRO. TRANSACTION TYPE IALAH HIRE PURCHASE.






LANGKAH 5 : REQUEST TAC DARI HP KORANG







LANGKAH 6 : SEMAK STATUS "ACCEPTED"

LANGKAH 7 : SIMPAN RESIT PEMBAYARAN SEBAGAI BUKTI PEMBAYARAN

Mudah sahaja kan? Kongsi langkah ini dengan rakan-rakan anda yang menghadapi masalah yang sama.


No comments:

Post a Comment

BAYAR HUTANG KERETA DENGAN AMBANK MELALUI MAYBANK2U

Saya rasa semua orang menghadapi masalah yang serupa iaitu "keliatan" membayar hutang pinjaman kereta. Bukan malas apa, kita beke...