Thursday 2 November 2017

Hobi menanam Portulaca Grandiflora/Moss Rose

Sejak tahun 2012 lagi saya memang minat menanam bunga. Pelbagai variasi bunga yang saya tanam namun sejak saya dipanggil bertugas di tanah Semenanjung, tidak ada orang yang memelihara bunga-bunga saya di halaman rumah saya. Kini, saya kembali menyemai rasa cinta itu. Bagi saya, memelihara Rose Moss ni adalah pilihan yang terbaik. 

Yang ni saya kutip dari tepi jalan berdekatan sekolah anak saya


Jenis Carnation saya beli dari penjual di Facebook. Yang ini Gula kapas

Ini Kuning

Oren Batik

Merah Batik

Oren

Putih Pink

Pink

Merah
Sebenarnya saya beli 12 jenis tapi yang berbunga hanya seperti gambar di atas. Ada juga saya minta keratan bunga ni dari rakan sekerja. Dapatla 7 jenis. Lepas tu saya beli baja dari penjual di FB. Dapat pula free 10 bunga Rose Jepun. Dek kerana minat, saya beli juga pasu bunga 20 biji. Yelah, dah simptoms emak-emak ni memang gini lah.

No comments:

Post a Comment

BAYAR HUTANG KERETA DENGAN AMBANK MELALUI MAYBANK2U

Saya rasa semua orang menghadapi masalah yang serupa iaitu "keliatan" membayar hutang pinjaman kereta. Bukan malas apa, kita beke...